16.5.13

ဇာတ္မင္းသားျဖစ္လို႔ကေတာ့ ...


''စဥ့္အိုးကို အိမ္ေျမွာင္ကပ္ေနတယ္ေဟ့ … ''
ကိုေက်ာ္မိုးအသံေၾကာင့္ မဟာႏြယ္လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ထဲက လူေတြအကုန္လံုး တခြီးခြီးရယ္ၾကတယ္။ ဘာျဖစ္ရမွာလဲ။ လူေကာင္ၾကီးထြားတဲ့ တုတ္ၾကီးနဲ႔ သူ႔မိန္းမအေသးေလးတို႔ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ထဲ ဝင္လာတာကို စဥ့္အိုးကို အိမ္ေျမွာင္ကပ္ေနတယ္လို႔ လွမ္းစလိုက္တာ။ တုတ္ၾကီးတို႔ လင္မယားလည္း ရွက္လြန္းလို႔ မ်က္နွာေတြ ရဲခနဲျဖစ္သြားတယ္။ ကိုေက်ာ္မိုးဆိုတဲ့လူက အဲဒီလိုလူပါဆို။ အစအေနွာက္အရမ္းသန္တာ။ ေပ်ာ္တတ္တာလည္း ပါမွာေပါ့။ ကိုေက်ာ္မိုးအေၾကာင္း မသိသူေတြကေတာ့ လူေပ်ာ္ၾကီး၊ လူေနာက္ၾကီးလို႔ ထင္ရေပမဲ့ တကယ့္ တကယ္က်ေတာ့ ကိုေက်ာ္မိုးရဲ႕ဘဝက ရင္ထဲက အပူမီးေတြကို ေပ်ာ္ရႊင္စရာေတြနဲ႔သာ ဖံုးဖိဖို႔ ၾကိဳးစားခဲ့ရတာကိုး။
xx xx xx

ကိုေက်ာ္မိုးက ေရစၾကိဳနယ္သား။ အသားညိဳညိဳ၊ ကိုယ္လံုးကိုယ္ထည္ ခပ္ေတာင့္ေတာင့္၊ အရပ္ကေတာ့ မတိုမရွည္နဲ႔ ဇာတ္မင္းသားၾကီး ဦးမိုးဝင္းလိုပံုမ်ိဳး။ ဒါကလည္း မတူ၊ တူေအာင္ စတိုင္ဖမ္းထားတာေလ။ စကားေျပာရင္း ဟာသေလးေနွာေျပာတတ္တာရယ္၊ အညာသားပီပီ ျမန္မာမႈေတြကိုလည္း ခ်စ္တတ္တာရယ္၊ မလိမ္မညာ မခိုးမဝွက္တတ္တဲ့ အက်င့္ေကာင္းရယ္က ကိုေက်ာ္မိုးကို လူတိုင္းခ်စ္ခင္ရျခင္းရဲ႕အက်ိဳးဆက္ပါပဲ။ ေနာက္ ကိုေက်ာ္မိုးေရွ႕မွာ မဟုတ္တာ မမွန္တာ သြားမလုပ္ေလနဲ႔။ ေျဖာင္း၊ ဒိုင္းဆို လက္သီးက ေနရာမေရြး လူမေရြးဘူး။
အလုပ္က မဟာႏြယ္လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ေရွ႕မွာ ကြမ္းယာဆိုင္ေလး ဖြင့္ထားတယ္။ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ လူမႈေရးေကာင္းလည္းဆိုရင္ ဆိုင္နာမည္ကေတာင္ ဆိုရွယ္ကြမ္းယာတဲ့။ မနက္ မနက္မ်ားဆို ကိုေက်ာ္မိုးရဲ႕ ဆိုရွယ္ကြမ္းယာဆိုင္ေလးေရွ႕မွာ ကြမ္းဝယ္သူေတြ ၾကိတ္ၾကိတ္တိုး။ ကိုယ့္အလွည့္မက်ေသးလို႔ ေစာင့္ေနရသူေတြ မပ်င္းရေအာင္ ပံုတိုပက္စေလးေတြ၊ ဖတ္မွတ္ထားတဲ့ ဟာသေလးေတြနဲ႔ အသံုးေတာ္ခံေသးတာ။ ကြမ္းဝယ္သူေတြကလည္း သေဘာတက် တဝါးဝါး တဟားဟားနဲ႔ ပြဲကို က်လို႔။ တစ္ခါတေလမ်ား ကြမ္းဝယ္တဲ့သူေတြကို ေစာင့္ရမွာ ၾကာေတာ့မယ္ဆုိရင္ …
''ရက္ကြက္ရံုးမွာ ေထာင့္ငါးရာတန္ဖုန္းကဒ္ထုတ္ဖို႔ တန္းစီေနသလိုမ်ိဳး ကိုယ့္လူေရွ႕မွာ ကြမ္းဝယ္ဖို႔ တန္းစီေနတာေတြ တစ္ပံုၾကီး အဲဒီေတာ့ က်ံဳးတစ္ပါတ္ပါတ္ျပီးမွသာ ဝင္ယူေတာ့ ကြက္တိပဲ … ''
အဲဒီလို ဥပမာေလးနဲ႔ ဟာသေလးကြန္႔ျပီးေျပာတာ။ ဝယ္တဲ့သူကလည္း ေနာက္တစ္ဆိုင္ ေျပာင္းဝယ္မစားဘူး။ ေပကက္ျပီးေတာ့ကို ေစာင့္တာ။ ကြမ္းစားတဲ့သူေတြကလည္း ေယာက်္ားမိန္းမကုလားတရုတ္ အစံုပဲ။ အမ်ိဳးသမီးေတြမ်ား ကြမ္းလာဝယ္ရင္ ကိုေက်ာ္မိုးမ်က္နွာၾကီးက ေက်ာက္ေက်ာေရးျဖန္းထားသလို ျပံဳးရႊင္ေနတာပဲ။ ပါးစပ္ကလည္း ဘယ္အျငိမ္ေနလိမ့္မတုန္း။
''ဒီဆိုင္ေလး ေကာင္းလြန္းလို႔ စားတာလား၊ ဆိုင္ရွင္ေလး ေခ်ာလြန္းလို႔ စားတာလား … ''လို႔ မၾကားတၾကားေလး ဆိုတတ္တယ္။ အမ်ိဳးသမီးေတြက စိတ္မဆိုးတဲ့အျပင္ ကိုေက်ာ္မိုးရင္ဘက္ၾကီးကို လက္သီးခပ္ခပ္ဖြဖြေလးနဲ႔ ထုျပီး ''ေသနာၾကီး … ''လို႔ ရွက္ရွက္နဲ႔ ေျပာေလ ကိုေက်ာ္မိုးက တခိခိရယ္ေလပါပဲ။ အဲဒီလိုေလးေတြနဲ႔ပဲ သူ႔ရင္ထဲကအေမာေတြကို ေျဖေဖ်ာက္ေနသလား မဆိုနိုင္ပါဘူး။
xx xx xx
အသက္ ၃၅ နွစ္ေက်ာ္လူပ်ိဳၾကီးဆိုေတာ့ အပူအပင္ အတြယ္အတာလည္းမရွိ။ ညပိုင္း အလုပ္သိမ္းခ်ိန္ဆို ယာမကာေလးလည္း မွီဝဲတတ္ေသးတယ္။ ကိုေက်ာ္မိုးသြားေနၾကဆိုင္ေလးက မႏၱေလးရမ္စစ္စစ္ကိုသာ ေရာင္းခ်တဲ့ ေရႊေခါင္းေလာင္း ရမ္စေတရွင္ဆိုင္ေလးေပါ့။ အျမည္းက လူၾကီးစား လက္ဘက္ပြဲေလးခ်၊ ရမ္သံုးပက္ေလာက္ကို သံပရာသီးေလးညွစ္ထည့္၊ ဇိမ္ခံေသာက္၊ ဖက္ၾကမ္းေလးဖြာလိုက္နဲ႔ အိုေကမွာ စိုေျပသြားျပီ။ ခပ္ေထြေထြနဲ႔ သိုင္းကြက္နင္း အိမ္ျပန္ေတာ့တာပဲ။ အဲ တစ္ခါတေလ ေဘာ္ဒါစံုသြားရင္ေတာ့ လစ္မစ္ထက္ မ်ားသြားျပီ။ အဲဒီအခ်ိန္မ်ားဆို အာေလးလွ်ာေလးနဲ႔ ဖြင့္ေနၾက ဓာတ္ျပားေဟာင္းၾကီး ဖြင့္ေတာ့တာပဲ။ ေဘာ္ဒါေတြကလည္း အဲဒီဓာတ္ျပားေဟာင္းၾကီးက လႊင့္ထြက္လာမဲ့ အသံကို နားေထာင္ခ်င္ေနၾကတာဆိုေတာ့ ေျမွာက္ပင့္ျပီး အရက္တိုက္ေတာ့တာပဲ ။ ကိုေက်ာ္မိုးက ေခ်ာင္းေလးဟန္႔လိုက္ျပီး ….
''ပန္တ်ာျမင့္ေအာင္ အဆင္ျမင့္သဘင္ ဇာတ္မဟာ xxx ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း နႈတ္ခြန္းဆက္လို႔သာ xxx ၾကြေရာက္သူ မိဘမ်ားရဲ႕အားေပးမႈခံယူကာ xxx ''အစျပဳလို႔ ဇာတ္မင္းသားဟန္အတိုင္း ကၾကိဳးကကြက္နဲ႔ တင္ဆက္ေတာ့တာပဲ။ အဲ … ကရတာေမာသြားရင္ ''ငါ … ဇာတ္မင္းသားျဖစ္လို႔ကေတာ့ … ''ဆိုျပီး ေရွ႕မဆက္ဘဲ စကားတစ္ဝက္နဲ႔ ရယ္က်ဲက်ဲ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။
xx xx xx
ကိုေက်ာ္မိုးက ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္ရံုမကဘူး။ အနုပညာကိုလည္း အလြန္အင္မတန္ခံုမင္တဲ့လူပါ။ ရြာမွာဆိုရင္ ပက္မၾကီးက ''ဂ်ီ''ဆို ကိုေက်ာ္မိုးလက္ေတြက ကြက္တိ အလိုက္သင့္ေကြးျပီးသား။ သၾကၤန္ပဲြ၊ သီတင္းကၽြတ္ပြဲ၊ တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲေတြမ်ားဆို ကိုေက်ာ္မိုးက အိမ္အလုပ္ေတြ ပစ္ျပီး ညျပဇာတ္ကဖို႔ တာစူးေနေတာ့တာပဲ။ ဘုန္းၾကီးပ်ံေတာင္ ျပဇာတ္ကမယ္ တကဲကဲလုပ္ေနလို႔ ကိုေက်ာ္မိုးအေမ ေဒြးေလးျမက လိုက္ရိုက္ရတဲ့အဆင့္ထိတဲ့။ သီတင္းကၽြတ္ျပီးဆိုရင္ ရြာက ကာလာသားေတြစုျပီး ျပဇာတ္တိုက္တယ္။ စြယ္စံုပန္းခ်ီေလးဝင္း၊ နိုင္လင္း၊ ေကာ္လိပ္ဂ်င္ေနဝင္းတို႔ရဲ႕ တိတ္ေခြျပဇာတ္ေတြဖြင့္ျပီး ဟန္အမူအရာလိုက္လုပ္တာ။ ရြာပဲြဆိုျပီးမ်ား အထင္မေသးလိုက္ေလနဲ႔။ ဘုရားကန္ေတာ့ခန္း၊ နတ္လမိုင္းတင္ခန္း၊ ျမန္မာမႈ၊ ေအာ္ပရာ၊ တစ္ခန္းရပ္၊ ေခတ္ေပၚစတိတ္ရိႈး၊ ျပဇာတ္နဲ႔ ေနာက္ပိုင္းအထိ ဇာတ္ၾကီးေတြအတိုင္း ကျပအသံုးေတာ္ခံတာ။ ရြာကို လာကတဲ့ ပခုကၠဴဇာတ္ေတြ၊ ေခ်ာက္ဇာတ္ေတြ၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းဇာတ္ေတြကို အိပ္ေရးပ်က္ခံ မလြတ္တမ္း အတုယူၾကည့္ထားတာကိုး။ ပန္တ်ာျမင့္ေအာင္ တိတ္ေခြဆို အလြတ္ရျပီးသား။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက လင္ဗန္းစိန္၊ ပုလင္းစိန္တို႔က နာမည္ၾကီးဆိုေတာ့ ကိုေက်ာ္မိုးက သူ႔နာမည္ကို ဆန္ေကာစိန္ဆိုျပီး နွစ္ပါးသြားကို ေကြးေနေအာင္ ကျပလိုက္တာ ပရိတ္သတ္ေတြ မ်က္လံုးျပဴးကုန္တဲ့အဆင့္ထိ။ ေပပါက၊ ၾကိဳးတန္းက၊ ပုလင္းေပၚတက္က၊ ေနာက္ျပီး ေရအိုးကို ပါးစပ္နဲ႔ကိုက္ျပီးေတာ့ကို ကျပေတာ့ ဘယ္သူမွ မအံ့ၾသဘဲ မေနနိုင္ဘူး။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကိုေက်ာ္မိုးဆိုတဲ့ နာမည္ေပ်ာက္ျပီး ဆန္ေကာစိန္ ဆန္ေကာစိန္ျဖစ္သြားေလရဲ႕။ ဦးေရႊရိုးအကလည္း နႈတ္ခမ္းေမြးတကားကား၊ ထီးတဝံ့ဝံ့နဲ႔ ျဖစ္တယ္။ ဒိုးပတ္လည္း အသံသာေအာင္ တီးျပနိုင္တယ္။ ေျပာရရင္ ရြာဘုရားပြဲ၊ မဂၤလာပြဲ ယုတ္စြအဆံုး မသာအသုဘခ်ရင္ေတာင္ ေမ်ာက္မင္းအူသံတီးတာက ကိုေက်ာ္မိုးပဲ။ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ေမြးေန႔ပြဲတုန္းက မိန္းမလ်ာအက ကျပတာမ်ား တကယ့္မိန္းမအတိုင္းပဲ။ နွစ္ကိုယ့္တစ္စိပ္အကမ်ားဆိုရင္ ပြဲေတာင္းရတဲ့အဆင့္ထိ။ ကိုေက်ာ္မိုးက အဲဒီလို အနုပညာကို ဝါသနာထံုတာ။ ေအးေလ အဲဒါေၾကာင့္လည္း သူ႔အနုပညာေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ဇာတ္သဘင္ေတြ စုေဝးရာ မႏၱေလးျမိဳ႕ကို စြန္႔စားျပီး ေရာက္လာခဲ့တာကိုး။
xx xx xx
ကိုေက်ာ္မိုး မႏၱေလးေျမကို စနင္းမိျပီဆိုတာနဲ႔ ဇာတ္သဘင္ေတြ စုေဝးတဲ့ေနရာကို ဦးတည္ေတာ့တာပဲ။ အျပိဳင္အဆိုင္ စိုက္ထူထားတဲ့ ဇတ္သဘင္ပိုစတာေတြကို ေငးၾကည့္ျပီး ရင္တခုန္ခုန္၊ တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ သူလည္း ဒီပုိစတာၾကီးေပၚမွာ ၾကြၾကြရြရြခ်စ္စရာ ေရႊမင္းသားေလးအျဖစ္ နာမည္ၾကီးမင္းသားတစ္လက္ျဖစ္လာမွာပဲလို႔ စိတ္ကူးက တျမဴးျမဴး။ အိပ္မက္ေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ တစ္ဇာတ္ဝင္ တစ္ဇာတ္ထြက္နဲ႔ သူ႔ကို သံုးပါလို႔ လိုက္စပ္တယ္။ ကာလိပ္ကာ ၾကိဳးဆြဲလည္း လုပ္မယ္။ မင္းသားပုဆိုးေခါက္လည္း လုပ္မယ္။ ေနာက္ဆံုး ေတာက္တိုမယ္ရ ဇာတ္ရဲ႕ဗာဟီရ အလုပ္ပါလုပ့္မယ္လို႔ ေအာက္ၾကိဳ႔ခံေျပာတယ္။ ကိုေက်ာ္မိုးစိတ္ကူးက နာမည္မၾကီးခင္၊ သူ႔ပညာအရည္အခ်င္းကို မသိခင္ေတာ့ ေအာက္ေျခသိမ္းအလုပ္က စလုပ္ရမွာပဲ။ သူ ဇာတ္မင္းသားျဖစ္လာရင္ေတာ့ … ဆိုတဲ့ အေတြးေလးနဲ႔ ေျခသလံုးဖက္မတက္ လိုက္ေျပာမယ့္ ဘယ္ဇာတ္ဆရာ၊ ဇာတ္အုပ္မွ သူ႔ကို လက္မခံၾကဘူး။ လူျပည့္သြားျပီ။ လိုအပ္ရင္ သံုးပါ့မယ္။ အပိုလူအတြက္ ေငြကုန္မခံနိုင္ဘူး။ ေငြေၾကးရွားပါးကုန္ေတာ့ တို႔ဇာတ္ေတြလည္း အလုပ္မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ မင္းက ဘာအရည္အခ်င္းရွိလို႔လဲ။ တျခားမီဒီယာေတြေပၚလာေတာ့ တို႔ဇာတ္သဘင္ေတြလည္း ထမင္းနွပ္မွန္ေအာင္ မနည္းၾကိဳစားေနရတယ္။ စသျဖင့္ေပါ့။ ဘယ္သူမွ သူ႔ကို လက္မခံဘူး။ မ်က္နွာေအာက္က်ခံျပီးေျပာလည္း နိုးပါဆိုတဲ့ အေျဖက သူ႔အတြက္ စိတ္ဓာတ္က်စရာေတြပါပဲ။ ေခါင္းငိုက္စိုက္ခ်၊ ေျခဦးတည့္ရာ ေလွ်ာက္သြားေနလိုက္တာ မႏၱေလးေနက ပိုပူသထက္ ပိုပူလာသလိုပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကိုေက်ာ္မိုး စိတ္ဓာတ္မက်ပါဘူး။ ရြာကပါလာတဲ့ ဇာတ္မင္းသားဝတ္စံုေလးရယ္၊ မ်က္နွာေခ်ဘူးေလးရယ္၊ ေဒြးေလးျမ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ စုေဆာင္းထားတဲ့ ေငြတိုေငြစေလးရယ္ထည့္ထားတဲ့ ဖ်င္လြယ္အိတ္ေလးကို ပုခံုးေပၚလြယ္ျပီး စစ္ကိုင္းဘက္က ဇာတ္ေတြကို လိုက္အပ္တယ္။ ဘယ္ဇာတ္ကမွ မရေရးခ်ာ မရဆိုေတာ့ ေနာက္ဆံုး ဇာတ္မင္းသားမျဖစ္ေသးဘဲ ရြာကိုလည္း မျပန္ခ်င္။ သူထြက္မလာခင္ ေဒြးေလးျမရဲ႕ မ်က္ရည္စမ္းတမ္းတမ္းနဲ႔မ်က္နွာေလးကို ျမင္ေယာင္မိေတာ့ ရြာကို ျပန္ခ်င္စိတ္ကလည္း ထိန္းမရ။ သိမ္းမရ။
''ေက်ာ္မိုးရယ္ … နင့္မလဲ ရူးလိုက္တဲ့ဇာတ္၊ အၾကီးေကာင္ေတြလို ရြာမွာပဲ ထန္းတက္စားပါေတာ့လား၊ အခုေတာ့ ဇာတ္မင္းသားျဖစ္ဖို႔ ျမိဳ႕တက္ေတာ့မတဲ့၊ တကတည္း တားမရ၊ ဆီးမရနဲ႔၊ တားမရေတာ့လည္း ငါဘာတတ္နိုင္မွာတုန္း၊ သြား သြား ဘုရား တရားကို မေမ့ေလနဲ႔ … ''
အေမေဒြးေလးျမစကားေတြကို မ်က္ကြယ္ျပဳျပီး ျမိဳ႕ကို တက္လာခဲ့တာ မွားေလျပီလား။ သူ႔ရင္ထဲက ဇာတ္ရူးစိတ္က ေပ်ာက္ကြယ္ျပီလား။ ကိုေက်ာ္မိုး ေျခအစံုကို ရပ္လို႔ ေဝခြဲမရေသးခင္ ပါးျပင္ထက္မွာ မ်က္ရည္စေတြက တလိမ့္ခ်င္း လိမ့္ဆင္းလာတယ္။ လြယ္အိတ္ထဲက ဇာတ္မင္းသားဝတ္စံုေလးကို ထုတ္ၾကည့္မိတယ္။ ရြာကို လာကတုန္းက ဇာတ္မင္းသားတစ္ေယာက္ဆီက မတန္မဆေစ်းနဲ႔ ေပးဝယ္ထားတဲ့ မင္းသားဝတ္စံုေလးက သူ႔ကို ေလွာင္ေျပာင္ေနသလိုလို။ မ်က္နွာေခ်ဘူးေလးက တခစ္ခစ္ရယ္ေမာေနသလိုလို။ က်စ္က်စ္ေတာက္ပူေနတဲ့ မႏၱေလးေနက ဟားတိုက္ေနသလိုလို။ ကိုေက်ာ္မိုး ဘယ္ဆက္လုပ္ရမယ္ဆိုတာ မစဥ္းစားတတ္ေအာင္ပါပဲ။ ေခါင္းငိုက္စိုက္ခ် ေျခလွမ္းေတြ မမွားရေအာင္ အားျပဳသြားေနရေပမဲ့ သူ႔စိတ္ထဲမွာေတာ့ ခပ္တိုးတိုးေလး ေျပာျဖစ္လိုက္တယ္။ ''ငါ ဇာတ္မင္းသားျဖစ္လို႔ကေတာ့ … ''
xx xx xx
တကယ္တမ္းၾကေတာ့ ဝါသနာဆိုတာက ဝမ္းစာဆိုတာကိုေတာ့ မေက်ာ္လြႊားနိုင္ဘူးဆိုတာ ကိုေက်ာ္မိုးသိတယ္။ မႏၱေလးမွာ ေနရာတစ္ေနရာရဖို႔၊ မင္းသားမျဖစ္ခင္ ရပ္တည္နိုင္ဖို႔ အလုပ္တစ္ခုရွာမွ ျဖစ္မယ္ဆိုတာ စဥ္းစားမိတယ္။ ရြာကပါလာတဲ့ ေငြကလည္း တတိတတိနဲ႔ ပရုတ္လံုးလို လံုးပါးပါးေနျပီ။ အဲဒီေတာ့ လူလည္းသက္သာ၊ လူလိုေနတဲ့ ဇာတ္ေတြအေၾကာင္းလည္း စနည္းနာရင္း ကြမ္းေရာင္းဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ သူ႔ရဲ႕အေျပာအေဟာ၊ အရႊန္းေတြနဲ႔ ဆိုရွယ္ကြမ္းယာဆိုင္ေလးက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ စားသံုးသူမ်ားလာတယ္။ ဆိုရွယ္မွ ဆိုရွယ္ျဖစ္လာတယ္။ ဘယ္ေလာက္ေရာင္းေကာင္းေကာင္း သူမေပ်ာ္ဘူး။ ကိုေက်ာ္မိုးစိတ္ကူးက မင္းသားမျဖစ္ခင္သာ ဒီကြမ္းကို ေရာင္းမယ္။ မင္းသားျဖစ္လို႔ကေတာ့ဆိုတဲ့ စိတ္ကေတာ့ အျမဲတမ္းေတြးထားျပီးသား။ ဟုတ္တယ္ေလ။ အေမေဒြးေလးျမက မင္းသားလုပ္ဖို႔ ျမိဳ႔ကို လြႊတ္လိုက္တာ ျမိဳ႕မွာ ကြမ္းေရာင္းေနတယ္ဆိုရင္ ဘယ္စိတ္ေကာင္းပါ့မလဲ။ သိမ်ား သိလို႔ကေတာ့ မိုးမီးေလာင္သြားမယ္။ အင္း … ဘာလိုလိုနဲ႔ ကိုေက်ာ္မိုးရြာမျပန္ျဖစ္တာ သံုးဝါစြန္းစြန္းကို ေရာက္ေနပါေရာ့လား။
xx xx xx
ရင္ထဲက အငံုစိတ္ဆိုတာ ေဖ်ာက္ဖ်က္ရ အခက္သားလား။ ဝါသနာပါရာ လုပ္ရမယ္ဆိုရင္ ဘာပဲလုပ္ရ လုပ္ရဆိုတဲ့ အစားမ်ိဳးထဲက ကိုေက်ာ္မိုးကေတာ့ ဘယ္သူဖ်က္ဖ်က္ မပ်က္ပါကြယ္တဲ့။ ေမာင့္မယ္ဝင္းထဲက ဒီနွစ္ဘုရားပြဲမွာ သားၾကီးပန္တ်ာလိႈင္ဘြားေအာင္ဇာတ္ကမယ္ဆိုလည္း ဇာတ္စင္ေရွ႕က တန္႔ခနဲ ေရာက္နွင့္ေနျပီ။ ကသဲဝင္းက ေဝယံဦးဇာတ္ဆိုလည္း ကိုေက်ာ္မိုးလိုက္ရွာမေနနဲ႔ ဘုရားကန္ေတာ့ခန္းကေန ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ထုပ္အထိ မိုးလင္းေနထြက္မွ ျပန္လာတတ္တာ။ သံုးဆယ္ဝန္းက ေနာ္ဝယ္ဇာတ္ဆိုလည္း ဝယ္လိုက္တာပဲ။ မဟာျမတ္မုနိဘုရားပြဲ ဝင္းေနာင္ဇာတ္ဆိုလည္း ဆိုင္ကယ္မပါ ေျခဗလာနဲ႔ ေရာက္ျပီးသား။ ေရႊညီအကိုဇာတ္က အငယ္ေကာင္က ရုပ္ေခ်ာတယ္၊ အၾကီးေကာင္က အကမိုက္တယ္၊ အလတ္ေကာင္က ျပဇာတ္ပိုင္တယ္ဆိုတာ မနက္မိုးလင္း ကြမ္းယာဝယ္တဲ့သူေတြကို စားျမဳံ့ျပန္ေျပာတတ္တယ္။ ကြမ္းဝယ္သူတခ်ိဳ႕က စိတ္မပါတပါနဲ႔ နားေထာင္ေနရေပမဲ့ ဇာတ္ဝါသနာပါတဲ့ ကိုေက်ာ္မိုးကို သနားဂရုဏာျဖစ္ၾကရတယ္။ ေနာက္ဆံုး ေက်ာက္ေတာ္ၾကီးဘုရားပြဲလာကတဲ့ ဖိုးခ်စ္၊ ဟန္ဇာမိုးဝင္း၊ ခ်မ္းသာ၊ မိုးမင္း အို ဇာတ္အစံုကို မစားရက္ မေသာက္ရက္စုထားတဲ့ ပိုက္ဆံေလးနဲ႔ ညတိုင္းသြားၾကည့္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ဝါသနာကို လူတိုင္းက ၾသခ်ယူရေတာ့တယ္။ ပြဲၾကည့္ျပီး ျပန္လာတိုင္း ေျပာေနက် စကားကိုေတာင္ လူတိုင္း အလြတ္ရေနျပီ။ ငါ … ဇာတ္မင္းသားျဖစ္လို႔ကေတာ့ …. ဆိုတာေလ။
xx xx xx
ဒီနွစ္ရြာမွာမိုးမေကာင္းဘူး။ မိုးေခါင္ေတာ့ သီးနွံေတြပ်က္တယ္။ ထန္းလ်က္ေစ်းေတြလည္း မေကာင္းဘူး။ ထန္းသမားေတြ ထန္းမတက္ဘဲ ေရၾကည္ရာ ျမက္နုရာ ထြက္ကုန္ျပီတဲ့။ လူၾကံဳကတဆင့္သိရတာပါ။ အဲဒီထက္ဆိုးတဲ့သတင္းကေတာ့ အေမေဒြးေလးျမ ေနမေကာင္းဘူး။ အိပ္ယာေပၚဘုန္းဘုန္းလဲျပီး အငယ္ေကာင္ေက်ာ္မိုးကို ေခၚေပး ေခၚေပးဆိုတဲ့ သတင္းလည္းၾကားေရာ ကိုေက်ာ္မိုး ေနမထိ ထိုင္မသာျဖစ္ရေတာ့တယ္။ ေလးနွစ္လံုးလံုး စာတစ္ေၾကာင္းတစ္ေလမွ အေမ့ဆီကို မေရးျဖစ္၊ ေငြမပို႔ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အသိကို အခုမွရေတာ့တယ္။ ေဒြးေလးျမရဲ႕ ညိႈးေရာ္ေနတဲ့ မ်က္နွာေလးကို ျမင္ေယာင္ရင္း ပါးေပၚမွာ မ်က္ရည္စတို႔က တသြင္သြင္ ယိုဖိတ္လာတယ္။ သူရြာျပန္ရေတာ့မယ္။ မင္းသားျဖစ္ျဖစ္ မျဖစ္ျဖစ္ ရြာကို ျပန္ရေတာ့မယ္။ အဲဒီေန႔က မႏၱေလးမိုးေကာင္းကင္ၾကီးက အံု႔တံု႔တံု႔နဲ႔ မည္းေမွာင္ညိႈ႔မိႈင္းေနသလိုပါပဲ။
xx xx xx
ဆယ္ရက္ေလာက္ပဲရွိမယ္။ ကိုေက်ာ္မိုး မႏၱေလးကို ျပန္ေရာက္လာတယ္။ မ်က္နွာက အရင္လို ရႊင္ျပမေနဘူး။ တည္ေနတယ္လို႔ ဆိုရမလားဘဲ။ အေမဆံုးျပီဆိုတဲ့ တုန္တုန္ယင္ယင္နဲ႔ ေျပာတဲ့စကားကိုေတာ့ ၾကားရသူတိုင္း ဝမ္းနည္းမိတယ္။ ကိုေက်ာ္မိုးကို အားေပးနွစ္သိမ့္ဖို႔ ၾကိဳးစားၾကေပမဲ့ ကိုေက်ာ္မိုးရဲ႕ ျပံဳးျပံဳးရႊင္ရႊင္မ်က္နွာကို ျမင္ရျပန္ေတာ့ နွစ္သိမ့္မဲ့သူေတာင္ လက္တြန္႔သြားရတယ္။ အရင္လို ဇာတ္သီခ်င္းေတြ မဆိုးေတာ့ဘူးလား၊ ဇာတ္အေၾကာင္းေတြ မေျပာေတာ့ဘူးလား၊ မင္းသားမျဖစ္ခ်င္ေတာ့ဘူးလားလို႔ ထင္ခ်င္လိမ့္မယ္။ ဝါသနာက ေပ်ာက္ပ်က္ရိုးလား။ မင္းသားျဖစ္ခ်င္တဲ့စိတ္က မေပ်ာက္ေသးတဲ့အျပင္ ေပၚေတဘယ္ဒီဗီြဒီစက္ေလးဝယ္ျပီး နွစ္ပါးသြားေခြေတြဝယ္ ျပီးေတာ့ အကက်င့္ေနတဲ့ ကိုေက်ာ္မိုးကို လူတိုင္း ၾကည့္ျပီး ေခါင္းတယမ္းယမ္းနဲ႔ေပါ့။ ေဒြးေလးျမဆံုးျပီး အနည္းအက်ဥ္းပိုင္တဲ့ လယ္ေျမေလးေတြကို ေမာင္နွစ္မေလးေယာက္ခြဲေဝတယ္။ ထန္းပင္ေတြလည္း ပိုင္ရွင္ကို ျပန္အပ္တယ္။ ေဒြးေလးျမမဆံုးခင္က စုေဆာင္းထားတဲ့ ပစၥည္းေလးေတြကို သူ႔အစုအတိုင္း ခြဲေပး ေပးေပမဲ့ ကိုေက်ာ္မိုးလက္မခံခဲ့ဘူး။ ညီမေလးငယ္ကိုပဲ အကုန္ေပးခဲ့ျပီး ေဒြးေလးျမရက္လည္မွာ ျမိဳ႕ကို ျပန္လာခဲ့တယ္။ ရြာသားေတြကေတာ့ သူ႔တို႔မင္းသား ဆန္ေကာစိန္ေလးကို ဘယ္ျပန္ေစခ်င့္ပါ့မလဲ။ တားမရတဲ့အဆံုး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ျပီး မ်က္ရည္လည္ရတယ္။ အိမ္အျပန္လက္ေဆာင္ ထန္းသီးမုန္႔ေတြ သူ႔ထက္ငါ အလုအယက္ ေပးလိုက္တာမ်ား ေတာ္ပါေတာ့လို႔ ေျပာယူရတဲ့အဆင့္ထိပဲ။ ကိုေက်ာ္မိုးက သက္ျပင္းရွည္ခ်ရင္း ရြာကလူေတြကို ခပ္တည္တည္နဲ႔ ေျပာလိုက္ပံုက …
''ငါလည္း အေမဆံုးသြားတာ စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ငါက ေခါင္းေဆာင္မင္းသားဆိုေတာ့ ဒီမွာေနခ်င္ေသးလည္း မရဘူး။ ငါမရွိရင္ ငါ့ဇာတ္မွာ မျဖစ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ မႏၱေလးကို ငါျပန္ေတာ့မယ္''တဲ့။
xx xx xx
နွစ္ေတြ အေတာ္ၾကာခဲ့ပါျပီ။ ကိုေက်ာ္မိုး ဇာတ္မင္းသားျဖစ္မလာေသးပါဘူး။ ကြမ္းေရာင္းျမဲေရာင္းေနတယ္။ ရက္ကြက္ထဲက အလွဴပြဲ၊ ကထိန္ပြဲေတြမွာေတာ့ မင္းသားဝတ္စံုဝတ္ျပီး ေကြးေနေအာင္ကတုန္း။ ေနာက္ျပီး ကြမ္းယာဆိုင္ေရွ႕က ျဖတ္သြားတဲ့ အလွဴခံတီးဝိုင္းလာရင္ေတာ့ အငံုစိတ္က ထေဖာက္တတ္တယ္။ တီးဝိုုင္းကို ခဏရပ္ခိုင္း ျပီးေတာ့ အလွဴေငြငါးရာထည့္ျပီး ဗညားဟန္၊ ပိုင္သက္ေက်ာ္တို႔ရဲ႕ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေတာ့ ဟဲလိုက္ေသးတယ္။ ေဆာင္းေဘာက္ဆီက သူရဲ႕ပင္ကိုယ္ဇာတ္သံအတုိင္း သီခ်င္းသံေတြက လြင့္ပ်ံလာတယ္။ သီခ်င္းျပီးသြားေတာ့ သူေျပာေနက်စကားတစ္ခြန္းကို မိုက္နဲ႔အားလံုးၾကားေအာင္ က်ယ္က်ယ္ေျပာလိုက္တယ္။
''ငါ ဇာတ္မင္းသားျဖစ္လို႔ကေတာ့ … ''တဲ့
-----------------------------   
အာကာေခတ္ပိုင္ 
အမွတ္(၂) ရင္စူးျမွား စာအုပ္

1 comment:

ေဝဖန္ အၾကံျပဳခဲ့ပါအံုး